O reklame okolo nás

Autor: Tatiana Kratochvílová | 9.10.2014 o 10:50 | Karma článku: 3,20 | Prečítané:  845x

Mám pocit, že sme sa k verejnému priestoru ešte nenaučili správať   slušne. Najviac je to vidno na hrubom a necitlivom využívaní  reklám.

Spomínam si ako sme koncom jari v roku 1990 prvýkrát navštívili s manželom a synom Viedeň. Všetko sa nám zdalo také   pestré   a zaujímavé. A pritom mnoho z toho pestrého boli reklamy v uliciach. Ako mnoho zo slobodného sveta, aj vonkajšiu reklamu sme si prebrali do našich končín bez pocitu zodpovednosti. Billboardami bezbreho zaplavujeme krajinu a mestá   a často zabúdame na krásu, ktorú   nimi zakrývame. Čakala by som, že sa to v nejakom bode zastaví.

 

Ale nie, v tomto sme ozaj vynaliezaví, vždy objavíme čosi nové, nové   plochy, nové   formy. Nebudem písať   o reklame, ktorá   je v obchodoch a médiách, tá   vie byť   aj decentná   a rozumná, závisí   to od média, ktoré   si vyberáme. Pri návšteve takmer každého obchodu, pri preberaní   informácií   z akéhokoľvek zdroja, pri použití   čohokoľvek čo dostaneme zadarmo, je to naše rozhodnutie. Musíme mať   na mysli úmeru, že čím je niečo lacnejšie tým viac tam môže byť    reklamy, prípadne to bude reklamou samotnou. Je tiež   naším rozhodnutím, či otočíme stranu, prepneme program, pôjdeme nakupovať   inam, alebo si veci, ktoré   sa  rozdávajú, nezoberieme. 

 

 Verejný   priestor je však čosi celkom iné. Využívame ho všetci a veľmi si vyberať   nemôžeme. Žijeme na miestach, kde žiť   chceme, kde sme sa narodili, kde sme sa presťahovali kvôli práci, kde chceme aby vyrastali naše deti. Nevyberáme si podľa toho kde je koľko bilboardov, alebo iných reklamných plôch. Ulice po ktorých chodíme nemôžeme prepnúť, pretočiť, preskočiť. Môžeme sa voči tomu ochrániť   len vnútorne, čo v skutočnosti znamená   otupiť   si zmysly, prestať   vnímať   čo je okolo nás. A to mi príde hlúpe. Prečo by sme si mali potláčať   práve ten zmysel, ktorým dokážeme vnímať   krásu. 

 

 Pri regulovaní   reklamy vo verejnom priestore nejde o nič   viac len o citlivosť   a o to aby sme si zmysel pre krásu zachovali. Totiž   všetky nelegálne reklamné   plochy, všetky plochy ktoré   zavadzajú   na chodníkoch a všetky ktoré   sú   nebezpečné   kvôli doprave musia byť   bezpodmienečene odstránené. O tom netreba ani diskutovať. A tie ostatné   sa dajú   regulovať. Myslím, že tak budú   všetci spokojnejší, zadávatelia budú   k reklame pristupovať   zodpovednejšie, kreatívci budú   kreatívnejší   a my, obyčajní   užívatelia verejného priestoru budeme snáď   citlivejší   na to čo sa deje okolo.

 

 

Moje konkrétne opatrenia na vyriešenie tohto problému nájdete na mojej webovej stránke. Moje názory na mesto môžete sledovať aj na mojom facebooku.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí, tvrdí nová aplikácia určená pre deti bohatých.

SVET

Šoky, nefunkčné lepidlo a Trump. Ako Rakúsko už deväť mesiacov volí prezidenta

Z víťazstiev sa už tešili, rozhodne sa až teraz.

DOMOV

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Bugár

Maďarskú menšinu reprezentujú od roku 1989 tie isté tváre.


Už ste čítali?